Miskolci Grafikai Triennále 2020
A kiállítás még október 4-ig látogatható.
A visszaadás időpontja:
Budapesten október 12-én hétfőn 10 és 16 óra között, és 13-án kedden 9 és 15 óra között
Miskolcon október 6-tól hétfő kivételével naponta 9-16 óráig
Fésüs László videója
Tisztelt Pályázók!
A járvány miatti különleges helyzet megszűnésével a Miskolci Galéria is kinyitja kapuit és a 2020-as Miskolci Grafikai Triennále is látogathatóvá válik.
2020. július 1-jétől, szerdától várjuk az érdeklődőket új nyitvatartási rend szerint keddtől vasárnapig 9-17 óráig.
Az ünnepélyes megnyitóra és díjátadóra 2020. július 25-én, szombaton 11 órakor kerül sor, melyre a meghívót is hamarosan küldjük
Tekintettel a csúszásra 2020. október 3-ig meghosszabbítjuk a kiállítás időtartamát.
A hosszított nyitvatartás miatt a kiállított munkákat az új záróidőpont után juttatjuk vissza, tehát a munkák átvétele a zárást követően várható Budapesten a Műcsarnokban és Miskolcon a Miskolci Galéria Rákóczi-házában. Ennek pontos időpontjáról még külön levélben és a honlapon is értesítjük az érintetteket.
A kizsűrizett, de eddig át nem vett műveket a Miskolci Galériában előzetes egyeztetés után nyitvatartási időben (keddtől vasárnapig 9-17 óráig) tudjuk visszaadni. Kérjük, hogy az alábbi elérhetőségeken mindenképpen jelezzék az átvételi szándékukat, hogy előkészíthessük a műtárgyakat.
MISKOLCI GRAFIKAI TRIENNÁLE 2020
HERMAN OTTÓ MÚZEUM – MISKOLCI GALÉRIA
2020 május 9 – augusztus 22.
VISSZA A JÖVŐBE
Miskolc városa 2020-ban huszonnyolcadik alkalommal ad helyet a magyar művészi grafika legfontosabb hazai eseményének, az 1961-ben biennálé formában, majd 2008-től kezdődően háromévente megrendezett Miskolci Grafikai Triennálénak. A Miskolci Galéria a triennálé aktuális kiírásával azt a szándékát szeretné megerősíteni, hogy – a közel hatvan évvel ezelőtti indulással összhangban – olyan fóruma legyen a magyar grafikának, ami több mint az aktuális trendek bemutatása vagy egy merev hagyomány megerősítése.
Célunk, ami a grafika iránt érzet tiszteletből és szeretetből fakad, hogy bemutassuk annak az esszenciáját, ami az utóbbi pár évben létrejött a magyar grafikában. Keressük a műfaj aktuálisan legizgalmasabb, szakmailag leghitelesebb, minőségében kiemelkedő megnyilvánulásait – generációra, a kifejezés választott formájára vagy technikájára való tekintet nélkül.
Távlati terveink között szerepel, hogy a magyar grafikát a tárlat bezárása után Miskolcon kívül is képviseljük. Ennek a folyamatnak fontos lépcsője a Krakkói Grafikai Triennálé, a Székelyföldi Grafikai Biennálé és a Miskolci Grafikai Triennálé között idén nyáron deklarált szoros szakmai együttműködés.
Bízva abban, hogy a grafika iránt elkötelezett alkotóként megtisztel minket a bizalmával, várjuk minden kedves kollégánk jelentkezését.
Viszontlátásra Miskolcon 2020 májusában!
Digitális formában kérjük be a munkákat, melyeket az első válogató zsűri eredményének értelmében gyűjtünk majd be a szokásos helyszíneken, Miskolcon és Budapesten.
A szabadbeadásos kiállításra az alábbi technikákkal készült művek beadását javasoljuk, ezek azonban nem jelentenek külön kategóriát:
– Klasszikus grafikai technikák (Hagyományos sokszorosító grafikai eljárással – magasnyomás, mélynyomás, síknyomás – készült alkotások, valamint egyedi nyomatok)
– Elektrografika / Computergrafika (Elektromos átvitellel és/vagy számítógéppel készült nyomatok)
– Kísérleti grafika (A hagyományos sokszorosító eljárásokon túlmutató, technikájában és hordozójának megválasztásában is újszerű alkotások, melyek a grafika kifejezési tartományát és használatának művészi lehetőségeit tovább szélesítik)
Egyedi rajz beadására nincs lehetőség!
A pályázóktól az alábbi feltételek betartását kérjük:
– A Triennáléra kizárólag három évnél nem régebbi műalkotások küldhetők be.
– A Triennálén egy művész összesen 3 művel szerepelhet maximum 5m² terjedelemben, ez a megbonthatatlan sorozatokra is vonatkozik.
– A művek szignatúrája – amennyiben az releváns – a szakmai szervezetek által elfogadott módon történhet.
– Az alkotás hátlapján – vagy a műfajtól függően bárhol, ahol a mű engedi – az azonosíthatóság miatt mindenképpen fel kell tüntetni legalább az alkotó nevét, továbbá a mű címét, keletkezési évét, méretét, technikáját.
– Kérjük, már a digitális jelentkezésnél is vegyék figyelembe, hogy a zsűri pozitív döntése esetén a 180×200 cm-nél nagyobb terjedelmű munkákat a szállítási nehézségek miatt kizárólag a Miskolci Galériában tudjuk majd átvenni, valamint hogy az egyedi méretű installációk, vagy különösen sérülékeny művek szállítását és installálását magának az alkotónak kell megoldania.
– Az alkotások védelme érdekében – amennyiben azok jellege megkívánja – kérjük, hogy a szabvány méreteknek (40×60 cm, 50×70 cm, 60×80 cm, 70×100 cm) megfelelő paszpartuban adják le.
A jelentkezés menete:
A digitális képeket a www.miskolcigaleria.eu címen található on-line jelentkezési felületen lehet feltölteni minimum 8 megapixel méretben, JPG formátumban (javasolt a 8-as tömörítés), fájlonként max. 5 MB méretben, jól azonosítható elnevezéssel.
Kérjük, hogy a paszpartuban, keretben lévő alkotásokat azzal együtt fotózzák le, ugyanúgy, ahogyan azokat kiállításra szánták.
A jelentkezés és a képek beérkezésének határideje: 2020. február 2. 24.00 óra
A február 7-én lezajló, digitális anyagból válogató zsűri után legkésőbb két munkanapon belül, azaz február 11-ig mindenkit azon az e-mail címen értesítünk az eredményről, amelyet a jelentkezéskor megadott. A kiválasztott művek listája a www.miskolcigaleria.eu honlapon is elérhető lesz február 10-tól.
A zsűri által kiválasztott munkák begyűjtése
Budapesten a Műcsarnokban 2020. február 24-én, hétfőn 10-16 óráig és február 25-án kedden, 9-15 óráig,
Miskolcon a Miskolci Galéria Rákóczi-házában (Miskolc, Rákóczi u. 2.) 2020. február 25. és 29. között naponta 9-16 óráig zajlik.
A postán keresztül beküldött alkotások esetleges sérüléséért nem vállalunk felelősséget, és a kiállítás zárása utáni visszapostázásukra nincs mód!
A második válogató- és egyben díjzsűri március 9-én dönt a kiállításra és a katalógusba kerülő munkákról. Ennek eredményéről legkésőbb szintén két munkanapon belül mindenkit azon az e-mail címen értesítünk az eredményről, amelyet a jelentkezéskor megadott. A kiállításra kerülő művek listája a honlapon is elérhető lesz március 10-től.
Az itt kimaradt műveket Budapestre csak a kiállítás zárása után, az azon szereplő munkákkal együtt szállítjuk vissza, átvételük azonban Miskolcon nyitvatartási időben (keddtől szombatig 9-17 óráig) már másnaptól lehetséges.
A kiállítás zárása utáni budapesti visszaadás időpontja várhatóan szeptember első két hetében lesz, a pontos időpontról az érintetteket a zsűri kiértesítő levélben tájékoztatjuk.
A Triennále ünnepélyes megnyitására 2020. május 9-én, szombaton kerül sor.
A megnyitón ebben az évben is átadásra kerül Miskolc Város Nagydíja, valamint az önkormányzatok, a szakmai szervezetek, vállalatok, intézmények, társaságok díjfelajánlásai.
A díjak odaítéléséről a szakmai díjzsűri dönt.
A 2020-as Miskolci Grafikai Triennále rendező intézménye nevében:
Kónya Ábel
intézményvezető
Herman Ottó Múzeum – Miskolci Galéria
Miskolc, 2019. szeptember
Baranczó Benedek fotói a megnyitóról
A díjazottak listája
Miskolc M. J. Város Önkormányzata Nagydíja Fürjesi Csaba
Emberi Erőforrások Minisztériuma díja Koós Gábor
Kovács Tamás díj Felsmann Tamás
Magyar Művészeti Akadémia szakmai különdíja Szita Barnabás
Szabadkéz Galéria és Művésztelep díja Cifra Anett
A Magyar Grafikáért Alapítvány díja Kovács G. Tamás
Nalors Grafika Kft. díja Dobó Bianka
Magyar Grafikusművészek Szövetsége díja Horváth Kinga
DUNART.COM
Somorjai Nemzetközi Művésztelep díja Oberfrank Luca
Eszterházy Károly Egyetem
Vizuális Művészeti Intézetének díja Rakk Adrián Ernő
Kaposvári Egyetem
Rippl-Rónai Művészeti Kar Vizuális Intézete díja Mészáros Anna
Spanyolnátha folyóirat díja Kovács G. Tamás
Nagy T. Katalin megnyitó beszéde
Miskolci Triennálé 2020
Bár e díjátadó ceremónia a jelenlegi triennálé díjazottjait hivatott köszönteni, mégis először ejtsünk néhány szót az előző seregszemle megosztott fődíjasairól, Varga Éváról és Jónás Péterről, akiknek kamarakiállításai a műemléki szárny három kis termét foglalják el. Az első pillanatban mindkét művész a míves és esztétikus kidolgozással ejti csapdába a nézőt. Erdő és asztal, egyszerű motívumok, mitikus jelentéskörbe vonva. Varga Éva fóliaerdeje panteisztikus gondolatokat és érzéseket sugall, Jónás Péter grafikáin a hétköznapi tárgyak egy beavatási szertartás kellékeivé válnak.
Az elmúlt három év sok változást hozott, a Miskolci Galéria új vezetője Kónya Ábel lett, aki nemcsak elkötelezettje a grafikának, hanem szoros lengyel kapcsolatokkal rendelkezik, akárcsak a biennálé egykori ötletgazdája Feledy Gyula. És meg kell emlékezni, legalább nevük említésével három művészről, akik elmentek – Szabados Árpád 2017-ben, Kovács Péter és Swierkiewicz Róbert 2019-ben.
Az idei grafikai seregszemle hívó szava vagy inkább felszólító mondata a Vissza a jövőbe! – egy nagysikerű Robert Zemeckis sci-fi filmkomédia címével azonos. A film alapmotívuma az időutazás. Hát ez éppen nem jut az eszembe a műveket szemlélve. Sokkal inkább érzek valami szorongást, aggodalmat, olykor a kiábrándultságot jó néhány alkotásban. Hiányzik a humor, hiányzik a játékosság, a feloldódás. Néhol felbukkan az irónia, s ez oldja a feszültséget. Mindezek különösen igazak Fürjesi Csaba egyértelműen fogalmazó, állapotfelmérő alkotásaira.
Egy-egy mondattal vagy sommás megállapítással soha nem lehet jellemezni egy ilyen sokszereplős seregszemlét, mégis van egy műcím, mely – eredeti környezetéből kiragadva – szimbolikus értelmet kaphat, s jelentése is kitágulna. Ez pedig az egyik díjazott művész Felsmann Tamás munkájának a címe; Fluctuat nec mergitur. Persze, nem tagadható, erre az érzésre a pandémia és mai állapotok is ráerősítenek. Fluctuat nec mergitur, azaz hánykolódik, de el nem süllyed – a Párizs jelmondataként elhíresült latin mondás húsbavágóan általános érvényű, igaz a világra, igaz Európára, igaz az országunkra, és ha tovább szűkítem a képet, igaz a miskolci grafikai kiállításra is. Fluctuat nec mergitur. 60 éve a grafikusok nagy lelkesedéssel készülődtek az első grafikai biennáléra, azzal a reménnyel, hogy a grafika, a nyomtatott grafika végre otthonra lel, lesz egy hely, ahol festmények helyett grafikák borítják be a falakat, nemcsak a szegleteket. És lepergett hat évtized, kezdetben óriási volt a lelkesedés és az érdeklődés, majd jöttek nehezebb idők, hánykolódások, de sikerült a felszínen maradni. A biennálé hajója akkor kapta a legnagyobb léket, amikor triennálé lett. Mintha másik számrendszerbe került volna, de nem süllyedt el. És ez nagy dolog, mert Pécs, a pécsi kisplasztikai biennálé elsüllyedt. S ennek egyik oka az örök dilemma volt, meddig tartsuk meg a tradíciót, erőnek erejével, és mikor engedjük el. A digitális eljárások térhódítása sok idősebb grafikust elriasztott, de a legfiatalabbak nem sokat aggodalmaskodnak a technikákon, hanem óriási szabadsággal kezelik és ha kell keverik őket. És az idén is sokszínű a termés, felvonul a grafika teljes kelléktára; litográfia, linómetszet, aquatinta, hidegtű, szitanyomat, monotípia és számos egyéni nyomtatási eljárás.
Ma a nyomtatott grafika széles skálán mozog, az értékes egyedi nyomatoktól a végtelen számú matricákig terjed a birodalma. Összeköti a műkereskedelmet, a tehetős gyűjtőket és az átlagembert, aki flyerek vagy ajándékba kapott nyomtatott vászontáskák birtokosa lehet egyetlen fillér befektetése nélkül. A nyomtatott grafikában mindig ott van a sokszorosíthatóság lehetősége, de manapság a nyomtatott grafika sokszor egyedi, mert ha nincs rá igény, nem szaporodik feleslegesen. A nyomtatott grafika nem egy túlélő, hanem a graffititől az előbb említett, környezetbarát vászontáskáig újabb területeket igyekszik meghódítani. Ez a területfoglaló attitűdje még kevéssé látszik a miskolci seregszemléken, de az igen, hogy a legbefogadóbb, legnyitottabb műfaj, nincs meg benne a festészet vagy a szobrászat felsőbbrendűsége.
Visszatérve az idei triennáléhoz; egy kis statisztika; a galéria termeiben 81 alkotó 131 munkája látható. A legidősebb művész 1943-ban, a legfiatalabb 2000-ben született. A legtöbben az 1990-es évek szülöttei; több mint húszan, a legkevesebben pedig a negyvenes években született generáció képviselői, 5 művésszel, születésük szerint az 1950-es éveket 16-an, a 60-as éveket 18-an, a 70-es éveket 9-en, a 80-as éveket pedig 12-en képviselik. Meglepő módon a díjazottak között is hasonló az eloszlás; az 50-es, 60-as, 70-es években született generációból származik (Felsmann Tamás 1956, Fürjesi Csaba 1969, és Horváth Kinga 1971) 3 művész (Dobó Bianka 1981, Szita Barnabás 1984, Koós Gábor 1986) a 80-as években, 4-en (Oberfrank Luca 1992, Czifra Anett 1993, Mészáros Anna Karolina 1994, Rakk Adriánn Ernő 1994) a 90-es években születtek.
E beszédes számok jól mutatják a fiatal alkotók nagy arányát, így hát a triennálék jövőjét tekintve aggodalomra nincs okunk.
A grafika presztízse azonban a béka altája alatt van, nem elég hangoztatni, hogy Miskolc a grafika fővárosa, sokkal hatékonyabb PR-ra és sokkal gazdagabb múzeumpedagógiai foglalkozásokra, kísérő rendezvényekre van szükség. Régi álmom, hogy a grafika városában ne csak grafikai triennálé legyen, hanem grafikai fesztivál, amely kilép a galéria falain, szétterjed a sétálóutcán, ellepi a villamosokat, a kirakatokat. Hát ha erre készültünk volna, akkor most minden elmaradt volna, így hát most csendesen ünnepelhetünk, és skandálhatjuk, hogy Fluctuat nec mergitur. 2023-ban újra jövünk.
Nagy T. Katalin
Miskolc, 2020. július 25.
További információ Madarász Györgyitől kérhető az alábbi elérhetőségeken:
Tel: 70-943-2919
e-mail: grafikaitriennale@miskolcigaleria.eu
www.miskolcigaleria.eu
3530 Miskolc, Rákóczi u. 2.
T: 46/ 500-681
A 2020. február 7-én lezajlott első válogató zsűri eredménye
MISKOLCI GRAFIKAI TRIENNÁLE 2020
ELSŐ VÁLOGATÓ ZSŰRI EREDMÉNYE
2020. 02.07. BUDAPEST, MKE
A zsűri tagjai:
Dékei Krisztina művészettörténész
Gaál József képzőművész
Lengyel László művészettörténész
Nagy T. Katalin művészettörténész
Stefanovits Péter képzőművész
A kiválogatott művek a második válogató- és egyben díjzsűri elé kerülnek 2020. március 9-én.
Az alábbi listán szereplő munkák tehát nem kerülnek automatikusan a kiállításba, illetve a katalógusba!
Antal-Bartalis Lilla
1. Átváltozás 2017
mezzotinto, aquatinta, digitális technika
Aranyász Zita
1. Catch the fox 2020
c-print
Bagi László
1. 0112as2vvK 2020
digitális grafika vásznon
Balogh Kristóf József
1. INTERIOR – Something wrong 1-2-3 2020
fóliakarc
Bandis Barbara
1. 3 hónap 2020
művészkönyv, hidegtű, guminyomat
Barta János
1. Szurdokséta 2 2019
litográfia
Bács Emese
1. Váci út madártávlatból II. 2020
egyedi grafika
Bányay Anna
1. Őrzők 2017
litográfia
Beke Zita
1. Rats 2018
linóleummetszet
Biró Gergő
1. Törés III. 2018
hidegtű
Bori Eszter
1. Amit itt hagytál 2019
aquatinta, rézkarc, vegyes technika
Butak András
1. Karcolt vonalak A-B-E 2018
hidegtű
Büki Zsuzsanna
1. Kiút 2020
elektrografika
Cifra Anett
1. Kapcsolatok 2017
lágyalap, kézi varrás
2. Grafikai csendélet – Giotto soha meg nem festett legye 2020
szitanyomat
Czarnopys, Martin
1. Over the raw umbrella 1-3.
vegyes technika
Csízy László
1. Folyékony tér 2019
computergrafika
Csontó Lajos
1. Arcvakság 1-2-3. 2020
transzferátnyomás
Csorba Simon István
1. Vázlat III. 2019
litográfia, monotípia, vászon
2. Litográfia 2019
litográfia
Csordás Zoltán
1. Óceántenger 1, 3
előkészített monotípia, lemeznyomat
Damó István
1. Landolás 2018
szitanyomat
Dobó Bianka
1. A mű emléke az emlék műve 2019
cinkmaratás
Drozsnyik István
1. A Kisasszony megadja az irányt M. változat 2019
elektrografika
Enyedi Zsuzsanna
1. Egyszerű filter I-II. 2018
c-print
Fejér Ernő
1. Ellentéteink 2019
digitális nyomat
Felsmann Tamás
1. Flucuat nec mergitur 1-2. 2018
digitális nyomat
Fukui Yusuke
1. Urban nomad 1., 3 2018
monotípia
Fürjesi Csaba
1. Befejezett jövő (Futurum exactum) I. -II. 2019
X3, X6 magasnyomás
Gaál Katalin
1. Role mode 2019
vegyes technika
2. The schoolbag is heavy 2019
vegyes technika
Gacsályi Bíborka
1. Már megint … (Lehel tér) 2019
fametszet
Gábor Imre
1. Agitátor a gyár kantinjában (Kernstock Károly után) 2019
papírnyomat
2. Melegházi fűtésrendszer 2019
linóleummetszet
Gál Boglárka
1. Szubjektum I. 2020
litográfia, reflexiós fólia, fekete bársony, pauszpapír, ledsor
Germán Fatime
1. Packed angel 2019
hidegtű, magasnyomás
Gulyás Andrea Katalin
1. Error I-II-III. 2019
műanyaglemez, elektrográfia
Győrffy Sándor
1. Emlékezés 3. 2019
szitanyomat
Haász Ágnes
1. Lépcsőház 2018
transzparens fólia, xerox nyomat
Herendi Péter
1. Föld-rajz / Territórium 1-2-3. 2019
giclée nyomat
Hermann Zoltán
1. Múlt és jövő 1-6. 2020
giclée nyomat
Hoha, Andreea
1. Türelem 2018
hidegtű
Horvath Bugnariu, Ioan
1. Ha ma nem, akkor lehet holnap 2018
litográfia
Horváth Kinga
Összekötő XI, XII 2020
aquatinta
Jónás Péter
Táblák Szegedről 1,2. 2020
rétegelt lemez, szitanyomat
Király György
1. Oceanomare – csend I-III. (Tengeróceán) 2019
rézkarc
Komlódi Judit
1. Katapult III. 2020
papírnyomat, linóleumnyomat
Koós Gábor
1. Untitled (Chimera projekt) 2018
papír, fa, frottázsnyomat
2. Vaii Morilor 2018
frottázsnyomat
Koroknai Zsolt
Entrópia / 7 recept az élettől 2020
elektrografika
Kovács G. Tamás
1. The secret ingredient 2019
linóleummetszet stencil alnyomattal
2. Kotocut stickers 2019
linóleummetszet nyomatok öntapadó fólián
Kótai Tamás
1. Ragafonal I, III 2020
szitanyomat
Körtvélyessi Flóra
1. Kockába zárt mindenség 2019
rézkarc
László-Kiss Dezső
1. Lány gyöngy fülbevalóval 2020
digitális nyomat
2. Tájkép 2020
digitális nyomat
Lehoczki Liza
1. Az otthon varázsa 1,3 2018
giclée nyomat
Lévay Jenő
1. Xertox zongora 1 DM, Csobánc 2019
latexnyomat
2. Xertox zongora 109 DM, Szívhimnusz 2019
latexnyomat
Likár Gréta
1. Családi idill 2019
linóleummetszet
Lobler Ferenc
1. REM I,III 2020
elektrografika
Luzsicza Árpád
1. Torony I. 2020
szitanyomat
Madácsy István
1. Fekete lyuk – Large Ultraviolet Optical Infared Surveyor 2020
ezüstceruza, szitanyomat
2. Fekete lyuk – Five-hundred-meter Aperture Spherical Radio Telescope 2020
ezüstceruza, szitanyomat
3. Fekete lyuk – Overwhelmingly Large Telescope 2020
ezüstceruza, szitanyomat
Mayer Éva
1. Védelem I. 2018
egyedi vegyes technika, giclée nyomat
2. Főbűnök I. 2018
egyedi vegyes technika, giclée nyomat
Mészáros Anna Karolina
1. Épített környezet I-II. 2019
aquatinta
Miklós Árpád
1. A csapat 2020
aquatinta
Molnár Adrienn
1. Inkoherencia 2019
szitanyomat
Mórocz István
1. Ritmus VIII. 2019
alumíniumkarc, mezzotinto
Nagy Barbara
1. Mozgásfázisok 2020
csiszolópapír-karc
Nagy Gábor György
1. Fénycsapda II. 2020
digitális print
Négyesi Ádám
1. Indeterminablelines 1-2 2019-2020
digitális print
Oberfrank Luca
1. In principio erat verbum I-II. 2018
textil, szitanyomat, hanginstalláció
Olajos György
1. Hübrisz I-III. 2019
litográfia
Orcsik Gergő
1. Part 2019
litográfia, akril
Orosz Csaba
1. Házon kívül 1-3. 2019
digitális nyomat
Orosz-Stefán Renáta
1. Doppler 1. 2020
digitális nyomat
Óvári Péter
1. Copyalism 2019
elektrografika
Pap Gábor
1. Egyszeri IV, V. 2018
litográfia
Pál Csaba
1. Viszony 01. 2020
digitális nyomat
Péli Mandula
1. Enteriőr II. 2018
szitanyomat
Rakk Adrián Ernő
1. A fekete munkával sötét a jövőnk 2019
litográfia
2. Megy az idő, jön a pénz 2019
litográfia
3. Épülünk 2019
litográfia
Romvári Ákos
1. Palimadarak 2018
mélynyomás, vakmaratás-karc
Somorjai-Kiss Tibor
1. A Várakozó 2,3 2019
giclée nyomat
Sóváradi Valéria
1. Fényinfo 2019
litográfia
Spitzer Fruzsina
1. Ébredés 2019
elektrografika
Stark István
1. Érfestés II/46 2019
monotípia
Stefanovits Péter
1. A kis fametszők ismét készülnek valamire 2019
fametszet, elektrografika
Svindt Ferenc
1. Bruegel utóirat3. Vadászok a hóban 2019
archival pigment nyomat
Szabó Andrea
1. About me I. 2018
giclée nyomat
Szabó Ábel
1. Valahol Közép Európában 2019
linóleummetszet
2. Utcai jelenet 2019
linóleummetszet
Szepessy Béla
1. Tyll 2020
linóleummetszet
Szita Barnabás
1. Helyezettek 2018
giclée print + AR
2. Helyzetek 2018
giclée print + AR
Szöllősi Géza
1. KITIN, the story – Fritz X, Wunderwaffe bemutatása 2019
rizográfia
2. KITIN, the story – Lilith 2019
rizográfia
1. KITIN, the story – Arnold 2019
rizográfia
Szőnyi Krisztina
1. Viszony 2020
szitanyomat
Szurcsik József
1. Bestiarium humanum – Koporsó 2019
síknyomás
2. Bestiarium humanum – Átjáró 2019
síknyomás
3. Bestiarium humanum – Rom 2019
síknyomás
Tolnay Imre
1. Melankólia 5 – az apszis 2020
színes litográfia
Tóth Vivien
Mindig, mindenhol I-III. 2019
rézkarc, aquatinta
Varga Péter
Eszközök 1. 2019
papírmetszet
Vass Tibor
1. Ekkor lobbant meg először Margit gyűlölete II. 2018
elektrografika
Vasvári László Sándor
1. Léttörés 2018
digitális nyomat
Végvári Beatrix
1. Új napra várva 2019
szerigráfia
2. Játékidő 2019
szeirgráfia
Zeman Zoltán
1. Titulus Crucis 2018
digitális print
A 2020 március 9-én lezajlott második válogató zsűri eredménye
MISKOLCI GRAFIKAI TRIENNÁLE 2020
MÁSODIK VÁLOGATÓ ZSŰRI EREDMÉNYE
2020. 03.09. MISKOLC
Zsűritagok:
Aknai Katalin művészettörténész
Jónás Péter grafikusművész, előző nagydíjas
Július Gyula grafikusművész
Kónya Ábel grafikusművész
Varga Éva szobrászművész, előző nagydíjas
Antal-Bartalis Lilla
1. Átváltozás 2017
mezzotinto, aquatinta, digitális technika
Balogh Kristóf József
1. INTERIOR – Something wrong 1-2-3 2020
fóliakarc
Barta János
1. Szurdokséta 2 2019
litográfia
Bács Emese
1. Váci út madártávlatból II. 2020
egyedi grafika
Bányay Anna
1. Őrzők 2017
litográfia
Biró Gergő
1. Törés III. 2018
hidegtű
Butak András
1. Karcolt vonalak A-B-E 2018
hidegtű
Büki Zsuzsanna
1. Kiút 2020
elektrografika
Cifra Anett
1. Kapcsolatok 2017
lágyalap, kézi varrás
2. Grafikai csendélet – Giotto soha meg nem festett legye 2020
szitanyomat
Czarnopys, Marcin
1. Over the raw umbrella 1.,3.
vegyes technika
Csízy László
1. Folyékony tér 2019
computergrafika
Csontó Lajos
1. Arcvakság 1-2-3. 2020
transzferátnyomás
Csorba Simon István
1. Vázlat III. 2019
litográfia, monotípia, vászon
2. Litográfia 2019
litográfia
Csordás Zoltán
1. Óceántenger 1, 3
előkészített monotípia, lemeznyomat
Damó István
1. Landolás 2018
szitanyomat
Dobó Bianka
1. A mű emléke az emlék műve 2019
cinkmaratás
Enyedi Zsuzsanna
1. Egyszerű filter I-II. 2018
c-print
Fejér Ernő
1. Ellentéteink 2019
digitális nyomat
Felsmann Tamás
1. Flucuat nec mergitur 1-2. 2018
digitális nyomat
Fukui Yusuke
1. Urban nomad 1., 3 2018
monotípia
Fürjesi Csaba
1. Befejezett jövő (Futurum exactum) I. -II. 2019
X3, X6 magasnyomás
Gaál Katalin
1. The schoolbag is heavy 2019
vegyes technika
Gacsályi Bíborka
1. Már megint … (Lehel tér) 2019
fametszet
Gábor Imre
1. Agitátor a gyár kantinjában (Kernstock Károly után) 2019
papírnyomat
2. Melegházi fűtésrendszer 2019
linóleummetszet
Gál Boglárka
1. Szubjektum I. 2020
litográfia, reflexiós fólia, fekete bársony, pauszpapír, ledsor
Germán Fatime
1. Packed angel 2019
hidegtű, magasnyomás
Gulyás Andrea Katalin
1. Error I-II-III. 2019
műanyaglemez, elektrográfia
Győrffy Sándor
1. Emlékezés 3. 2019
szitanyomat
Haász Ágnes
1. Lépcsőház 2018
transzparens fólia, xerox nyomat
Herendi Péter
1. Föld-rajz / Territórium 2.,3. 2019
giclée nyomat
Hermann Zoltán
1. Múlt és jövő 1-6. 2020
giclée nyomat
Hoha, Andreea
1. Türelem 2018
hidegtű
Horvath Bugnariu, Ioan
1. Ha ma nem, akkor lehet holnap 2018
litográfia
Horváth Kinga
Összekötő XI, XII 2020
aquatinta
Jónás Péter
Táblák Szegedről 1, 2. 2020
rétegelt lemez, szitanyomat
Király György
1. Oceanomare – csend I-II. (Tengeróceán) 2019
rézkarc
Komlódi Judit
1. Katapult III. 2020
papírnyomat, linóleumnyomat
Koós Gábor
1. Untitled (Chimera projekt) 2018
papír, fa, frottázsnyomat
2. Vaii Morilor 2018
frottázsnyomat
Koroknai Zsolt
1. Entrópia / 7 recept az élettől 2020
elektrografika
Kovács G. Tamás
1. The secret ingredient 2019
linóleummetszet stencil alnyomattal
2. Kotocut stickers 2019
linóleummetszet nyomatok öntapadó fólián
Kótai Tamás
1. Ragafonal I, III 2020
szitanyomat
László-Kiss Dezső
1. Lány gyöngy fülbevalóval 2020
digitális nyomat
2. Tájkép 2020
digitális nyomat
Lévay Jenő
1. Xertox zongora 109 DM, Szívhimnusz 2019
latexnyomat
Likár Gréta
1. Családi idill 2019
linóleummetszet
Lobler Ferenc
1. REM I. 2020
elektrografika
Luzsicza Árpád
1. Torony I. 2020
szitanyomat
Madácsy István
1. Fekete lyuk – Large Ultraviolet Optical Infared Surveyor 2020
ezüstceruza, szitanyomat
2. Fekete lyuk – Five-hundred-meter Aperture Spherical Radio Telescope 2020
ezüstceruza, szitanyomat
3. Fekete lyuk – Overwhelmingly Large Telescope 2020
ezüstceruza, szitanyomat
Mayer Éva
1. Védelem I. 2018
egyedi vegyes technika, giclée nyomat
2. Főbűnök I. 2018
egyedi vegyes technika, giclée nyomat
Mészáros Anna Karolina
1. Épített környezet I-II. 2019
aquatinta
Miklós Árpád
1. A csapat 2020
aquatinta
Molnár Adrienn
1. Inkoherencia 2019
szitanyomat
Mórocz István
1. Ritmus VIII. 2019
alumíniumkarc, mezzotinto
Nagy Barbara
1. Mozgásfázisok 2020
csiszolópapír-karc
Négyesi Ádám
1. Indeterminablelines 1-2 2019-2020
digitális print
Oberfrank Luca
1. In principio erat verbum I-II. 2018
textil, szitanyomat, hanginstalláció
Olajos György
1. Hübrisz I-III. 2019
litográfia
Orcsik Gergő
1. Part 2019
litográfia, akril
Orosz Csaba
1. Házon kívül 1-2. 2019
digitális nyomat
Óvári Péter
1. Copyalism 2019
elektrografika
Pap Gábor
1. Egyszeri IV, V. 2018
litográfia
Pál Csaba
1. Viszony 01. 2020
digitális nyomat
Péli Mandula
1. Enteriőr II. 2018
szitanyomat
Rakk Adrián Ernő
1. A fekete munkával sötét a jövőnk 2019
litográfia
2. Megy az idő, jön a pénz 2019
litográfia
3. Épülünk 2019
litográfia
Romvári Ákos
1. Palimadarak 2018
mélynyomás, vakmaratás-karc
Somorjai-Kiss Tibor
1. A Várakozó 2, 3 2019
giclée nyomat
Sóváradi Valéria
1. Fényinfo 2019
litográfia
Spitzer Fruzsina
1. Ébredés 2019
elektrografika
Stark István
1. Érfestés II/46 2019
monotípia
Stefanovits Péter
1. A kis fametszők ismét készülnek valamire 2019
fametszet, elektrografika
Szabó Andrea
1. About me I. 2018
giclée nyomat
Szabó Ábel
1. Valahol Közép Európában 2019
linóleummetszet
2. Utcai jelenet 2019
linóleummetszet
Szepessy Béla
1. Tyll 2020
linóleummetszet
Szita Barnabás
1. Helyezettek 2018
giclée print + AR
2. Helyzetek 2018
giclée print + AR
Szöllősi Géza
1. KITIN, the story – Fritz X, Wunderwaffe bemutatása 2019
rizográfia
2. KITIN, the story – Lilith 2019
rizográfia
1. KITIN, the story – Arnold 2019
rizográfia
Szőnyi Krisztina
1. Viszony 2020
szitanyomat
Szurcsik József
1. Bestiarium humanum – Koporsó 2019
síknyomás
2. Bestiarium humanum – Átjáró 2019
síknyomás
3. Bestiarium humanum – Rom 2019
síknyomás
Tóth Vivien
Mindig, mindenhol I., III. 2019
rézkarc, aquatinta
Varga Péter
Eszközök 1. 2019
papírmetszet
Vass Tibor
1. Ekkor lobbant meg először Margit gyűlölete II. 2018
elektrografika
Vasvári László Sándor
1. Léttörés 2018
digitális nyomat
Végvári Beatrix
1. Új napra várva 2019
szerigráfia
2. Játékidő 2019
szeirgráfia
Zeman Zoltán
1. Titulus Crucis 2018
digitális print
A beadott, de kiállításra nem kerülő művek Budapesten csak a kiállítás zárása utáni visszaadáskor (időpont még egyeztetés alatt), vagy Miskolcon a Miskolci Galériában a járványügyi korlátozások függvényében nyitva tartási időben (hétfőtől szombatig 9-17 óráig) előzetes egyeztetés után átvehetők.
Az űrlap kitöltése során kérjük, hogy a hordozót és a technikát (egyedi vagy vegyes technika esetén azt pontosan részletezve) mindenképpen tüntessék fel, továbbá kérjük a feltöltött fájlok egyértelmű megnevezését is!